torsdag 24 februari 2011

Maskin och mesig börjar båda på M

Det vill säga maskiner är för mesar. Med denna inställning äntrade jag gymmet i fredags för att lyfta skrot på det gamla viset, det riktiga viset så som man gjorde när jag startade för typ 30 år sedan. Fria vikter skall det vara! Maskiner är inte aktuellt.

När jag lade av att träna med fria vikter ( på grund av en skada, det är väl alltid på grund av en skada :), höjdhoppsskada (mer om denna någon annan gång)) lyfte jag rätt mycket. I min klokhet beslutade jag att inte fortsätta där jag slutade utan slängde väl på hälften mot då på stången och körde lite bänkpress. Gick bra, kändes skönt flöt på. Sedan var det dags för lite Curlstångscurl.

Vis av erfarenhet sedan en tidigare nystart som fick till följd att jag inte kunde räta på armarna på en månad lade på generade lite. Det visade sig funka precis som tänkt.

Denna gången dröjde det inte mer än en vecka innan jag kunde räta på armarna igen…. Nu har det gått en vecka det i morgon är det fredag och då försöker vi igen.

1 kommentar:

Anna sa...

Svar:
Ja det är en högskolekurs... men jag har ringt deras bokhandel och de har den inte. Helt sjukt.